کاشت ایمپلنت برای بیماران دیابتی

اگر بیمار دیابتی هستید و می خواهید ایمپلنت دندان انجام دهید این مقاله را بخوانید. هرچند کاشت ایمپلنت برای بیماران دیابتی امکان پذیر هست ولی این بیماران طبق تحقیقات بدست آمده ممکن است با شکست روبرو شوند. به خصوص اگر دیابت در بیماران کنترل نشده باشد. تحقیقات نشان داده که ۸۵ درصد بیماران دیابتی با کنترل بیماری خود بدون هیچ گونه مشکلی کاشت ایمپلنت دندانی انجام می دهند.

در مطب دکتر علیرضا عابدینی بهترین دندانپزشک نجف آباد اصفهان بیماران دیابتی می توانند با کنترل قند خون خود، چند ماه قبل از کاشت ایمپلنت، شرایط بیماری خود را  بهبود بخشند تا بتوانند کاشت ایمپلنت موفق را تجربه کنند.

دندانپزشک زیبایی و کاشت دندان در نجف آباد اصفهان

شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت در بیماران دیابتی

آن دسته از افرادی که دچار بیماری دیابت هستند و می خواهند کاشت ایمپلنت دندان انجام دهند باید قبل از فرایند ایمپلنت شرایط لازم را بررسی کنند. باید سابقه بیماری، نوع دیابت و مدت زمانی که به این بیماری مبتلا هستند را با پزشک در میان بگذارند. معمولا افرادی که به تازگی دیابت گرفتند کاندیدای خوبی برای کاشت ایمپلنت هستند تا افرادی که دیابت چندساله دارند. بیمارانی که با دارو و رژیم بتوانند دیابت خود را کنترل کنند بیشتر از بیماران دیگر می توانند کاشت ایمپلنت دندان موفق تری داشته باشند. بنابراین شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت در بیماران دیابتی رژیم و کنترل قند خون می باشد.

بیشتر بدانید  قیمت ایمپلنت دندان

شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت در بیماران دیابتی

روش های مختلف کاشت ایمپلنت در بیماران دیابتی

معمولا افرادی که بیماری دیابت دارند، جزء افرادی که نمی توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند، هستند. بنابراین اگر می خواهند کاشت ایمپلنت  انجام دهند باید حتما زیر نظر دکتر متخصص خود باشند و دیابت کنترل شده داشته باشند تا بعد از انجام ابیمپلنت دچار لق شدن آن نشوند. برخی از افراد بعد از اینکه کاشت  ایمپلنت انجام می دهند و دیابت خود را کنتزل نمی کنند ممکن است با شکست روبرو شوند. کاشت ایمپلنت در نجف آباد اصفهان توسط دکتر علیرضا عابدینی برای افراد دیابتی به چند روش انجام می شود که عبارتند از:

• ایمپلنت دندان با تکنیک All on 4
  • ایمپلنت دندان مینی
  • ایمپلنت یک روزه یا فوری
  • پروتز متحرک یا بریجی

روش های مختلف کاشت ایمپلنت در بیماران دیابتی

دلایل شکست ایمپلنت در بیماران دیابتی

در صورتی که بیماری قند خون در بیمار دیابتی به درستی کنترل نشود، در راستای این مشکل بعد از انجام کاشت ایمپلنت دندان، در اطراف لثه التهاب بوجود آمده و باعث عفونت می شود. وجود عفونت در لثه باعث می شود که جراحی خوب نشود و در فرایند بهبودی کاشت ایمپلنت مشکل بوجود آید. استخوان اطراف ایمپلنت بسیار کند رشد کرده، به خوبی با استخوان فک جوش نخواهد خورد. در نهایت با توسعه و رشد خود، التهاب در اطراف ناحیه ایمپلنت ایجاد می کند. با افزایش قند خون، التهاب بوجود آمده اطراف ایمپلنت دندان باعث عفونت می شود و پایه ایمپلنت لق می شود و کاشت ایمپلنت دندان در افرادی که بیماری دیابت دارند با شکست مواجه می شود.

دلایل شکست ایمپلنت در بیماران دیابتی

مشکلات بوجود آمده از ایمپلنت برای بیماران دیابتی

سازمان غذا و دارو طی تحقیقاتی که انجام داده است، مشکل شکست کاشت ایمپلنت دندان در افرادی که دچار بیماری دیابت هستند را بیشتر از افراد دیگر دانسته است. چون که مدت زمان بهبودی در بیماران دیابتی طولانی تر از افراد دیگر است. بیماران دیابتی بیشتر از افراد دیگر در معرض عفونت لثه و لق شدن پایه دندان ایمپلنت شده می باشند.

بیشتر بدانید  ایمپلنت دندان به روش پانچ

اصلی ترین مشکل بوجود آمده برای بیماران دیابتی بعد از ایمپلنت طولانی شدن دوره نقاهت می باشد. درصد زیادی از بیماران با کنترل قند خون خود و تحت نظر دکتر بودن، درصد موفقیت در کاشت ایمپلنت دندان را افزایش داده اند. اگر دچار بیماری دیابت هستید جهت انجام کاشت ایمپلنت می توانید به مطب دکتر علیرضا عابدینی مراجعه کنید تا با انجام دستورالعمل های لازم کاشت موفقی داشته باشید.

مشکلات بوجود آمده از ایمپلنت برای بیماران دیابتی

نتیجه گیری

بیماران دیابتی در گذشته با مشکل ایمپلنت دندان روبرو بودند. ولی امروزه بیماران دیابتی با پیشرفت علم می توانند بدون داشتن هیچ گونه نگرانی با کنترل قند خون و رژیم کاشت ایمپلنت دندان داشته باشند. ولی در صورتی که قند کنترل نشده داشته باشند مدت زمان دوره نقاهت بعد از کاشت زیاد می شود و باعث لق شدن پایه ایمپلنت می شود، و بیماران با شکست روبرو می شوند. بنابراین با کنترل بیماری دیابت می توانیم ایمپلنت دندان با موفقیت داشته باشیم.

چه افرادی نمی توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند؟
اصلاح طرح لبخند